Epistolografia I.


   Łudzę się nadzieją, że to właśnie ty, przez głośne reklamy, przez jazgot telewizorów, szepczesz cicho do mnie. Istnieje taki czas, kiedy milknie wszystko, a pozostaje człowiek sam na sam ze swoimi myślami. Słuch wtedy wyostrza się, choć oczy wypełnia tylko krwawa czerń. Słychać niecierpliwy i miarowy stukot serca gdzieś w piersi, szum krwi w uszach i okazjonalny jęk drzewa, które pracuje roniąc żywiczne łzy.
   Nasłuchuję cierpliwie i samym ruchem warg mówię do Ciebie.
   Mówię tylko słowami, bo ze słów nam przyszło świat zbudować, z cierpkich liter, które wysyłamy telefonem. Krótko, treściwie, banalnie.
   Ale jak mam mówić do Ciebie, żeby opisać Ci łąkę przedwieczorną, już mokrą od rosy, a nagrzaną jeszcze słońcem, jak mam opisać granie świerszczy, ich rozrzuconą melodię od krańca horyzontu, do krańca. Jak mam wypowiedzieć ciszę o poranku w lesie, kiedy wiatr szumi tylko koronami drzew budując zieloną katedrę... Jak w końcu opisać Ci wędrówkę księżyca, który budzi srebrne sny; chmury posłusznie gnane wiatrem...
   Jaki list pomieści w sobie to wszystko, jaki banalny SMS wysłany Panu Bogu w okno odda szelest trawy, zapach jabłoni... Dlatego wolę szept...
 
   

Komentarze

  1. kiedyś były listy,znaczki skrzętnie chowane i pozostały fajne wspomnienia dla potomnych teraz w dobie komputerów,smsów i pokolenia chińskich zupek są niemal jak wymarły gatunek mamutów...mam nadzieje na kontynuacje cyku epistolografii,choć pewnie na palcach jednej ręki można by policzyć młodzież,która wie co to jest...pozdrawiam bardzo ciepło

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, że będą dalsze listy, dlatego tytuł: Epistolografia I. Miło mi, że ktoś pamięta jeszcze czym (były) są listy. Również bardzo ciepło pozdrawiam, choć troszkę się złoszczę, bo początek postu zaczyna się niemal jak mój następny wpis...heh, znaczy myślimy podobnie. Jeszcze raz pozdrawiam WN.

    OdpowiedzUsuń
  3. cichy szept wystarczy tym, którzy naprawdę umieją słuchać, nie trzeba wiele...
    M

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

KOMENTARZE

Popularne posty