Morza brzeg..


          Kiedy idę ulicą, to otacza mnie morze ludzi. Stąpam po brzegu chodnika omijając ludzkie fale próbujące mnie złapać. Nie jestem jednym z tłumu, nie zaleje mnie morze ludzi. A jednak patrzę na nie z nadzieją, że migniesz mi nieopatrznie i zaleje mnie zielony ocean szeptu. Trudno pisać o swojej samotności, bo ani ona z wyboru ani z przemyślenia. Tu nie ma co rozumieć idąc brzegiem morza i czując w płucach wiatr pachnący wodorostami i solą. Gdzieś tam śpisz zakopana w swoim śnie, a ja idę plażą czekając na wschód. Wystawiam twarz na wiatr. I to jest dobre. Ale czuję całym sobą pustkę i oczekiwanie. Na głos przy uchu, na ciepłe słowo, na przypadkowy i celowy dotyk. Oczy mam szare od błękitu i od chmur. Oczy mam szare od wędrówki, z niepokoju, z niewypowiedzenia. Z oczekiwania.
         Kiedy stanąłem wśród tłumu, to analogia plaży mignęła mi w tyle głowy. Tłum szalał w kolejkach po śliwki i pomidory. Pachniało porem, cebulą i pleśnią od ziemniaków. Krwią i mięsem. A rozradowany tłum wydzierał sobie z rąk te dobra oszukując na wadze, przepychając się w kolejkach. Przelewał się przez chodniki, zalewał każdy skrawek. Nie przywykłem - starałem się sobie wytłumaczyć, ale nic nie pomagało. Wszedłem w ludzkie fale myśląc, że mnie zadławią, że utonę, zszarzeję, zblaknę pośród nich. Uciekłem. W nocne krążenie po mieście, kiedy ulice lśnią jak fale morza od deszczu i neonów, w spokój nocy i warkot silnika. Uciekłem w miejsce, które kłania się niebu złotymi polami teraz już pustymi. Łąkami i lasem na horyzoncie. Zawiał wiatr i zdziczałe łąki zafalowały w odpowiedzi, a ja chciałem trzymać Cię za rękę i znów mieć szare oczy, w których mieszka ciepło i uśmiech. Prosta historia, jak wędrówka brzegiem morza, do której się dojrzewa.

Komentarze

  1. Cały czas mnie zastanawia ta "magia" tłumu. Wielu bez niego nie może żyć..

    OdpowiedzUsuń
  2. Chęć schowania się? Bycie anonimowym? Strach przed własnymi myślami? Brak tożsamości? Brzmi fatalnie, ale tak to chyba wygląda.. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

KOMENTARZE

Popularne posty