Cztery strony przemijania

 
    
    I minie pąkiem świat zielony
   popłynie czasem w ziemi głąb
       przeminie szeptem świat szalony
       zmęczony słońcem – ziemi dzwon.
     Przeminą miasta pośród chmur
rozwiana wiatrem murów biel
przeminie burzy srebrny obłok
      rozmyty w szarość - nieba schron.

      I minie bańką świat odbity
            przeminą cienie naszych ust
uleci tęczujący czas
                     z wodą zmieszany – uliczny bruk.

Przeminie pokruszony czas
          w nic się rozwieje gałązka bzu
zapatrzona w wielką dal
   podpiera głowę cierpliwa  śmierć...


    Serdecznie przepraszam Panią w parku za to, że zrobiłem z niej Śmierć. Ale nie mogłem się oprzeć tej filozoficznej i jakże natchnionej minie.

Komentarze

  1. Przemijam jak senne marzenie jak powiew wiatru i światło brzasku,
    życia dni przesuwa czas, jak slajdy, w klepsydrze ziarna piasku.
    Gdybym mógł zatrzymać czas, powrócić w znaczące me chwile,
    zmieniła bym wszystko czego konsekwencje dziś odczuwam niemile.
    Wiem że to historia, jednak myślą w przeszłość często wracam skrycie,
    przemijam a wszystko co było ma sens bo przecież takie jest życie

    OdpowiedzUsuń
  2. Yyy...czuję zażenowanie. Nie tyle treścią, co formą. Droga A, bo jak sądzę A do mnie napisała, sprawa wygląda nieciekawie. Bardzo się cieszę, że piszesz. Samo w sobie jest to cenne. Są jednak odpowiednie serwisy, gdzie można posyłać swoje utwory. Czy aby jednak twój utwór do Ciebie należy? Zastanawia mnie forma męska w jednym z wyrazów, a w jednym z następnych wersów jest forma żeńska z błędem ortograficznym. Oczywiście, że cieszę się, że piszesz do mnie. Tyle tylko, że nie całkiem rozumiem treść. Gubi Cię bogactwo środków i styl z poradników z cyklu "Jak być dobrym dla siebie i odszukać swoją drogę" Zauważ, że blog staram się prowadzić bardzo starannie. Dbam o szczegóły, o zdjęcia, a najbardziej o tekst. Jeśli coś piszesz, to pisz normalnym językiem. Myślę droga A, że zrozumiem Cię doskonale. Kilka osób wnosi światło i ciepło na ten Blog: Marta, A.K, J.G itd...i jestem im bardzo wdzięczny za każde słowo, które zdecydują się tu zostawić. Mam nadzieję, że Tobie również będę wdzięczny. WN

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

KOMENTARZE

Popularne posty