Trzeba


Przychodzi taki czas, kiedy trzeba odjechać. A może wyjechać? Jak kto woli. Efekt jest jeden - puste łóżko, bo nawet jeśli zaplątały się gdzieś minione sny, to i one szybko sczezną. Kurz osiądzie na biurku i nikt nocami nie będzie puszczał muzyki i palił w oknie świeczki na znak przywołania. Bo trzeba odjechać, żeby poczuć zapach innego powietrza, innego domu, posmakować innych słów. Trzeba odetchnąć i pozwolić wiatrowi się przewiać. Do kości. Do ostatniej tkanki. A wieczorami patrzyć w okno i myśleć o wszystkich dobrych rzeczach które były, albo będą. Patrzyć w gwiazdy szukając mądrych myśli. Można będzie też powróżyć z fusów porannej herbaty i przeczytać mądre zdanie w głupiej książce. Ale najpierw będzie stukot pociągu i senność, i uciekający krajobraz za oknem. Będę patrzył w jeden punkt, który będzie się przybliżał, a potem mnie minie. A ja będę miał świadomość uchwyconej chwili i jak Faust będę mógł powiedzieć "Chwilo trwaj, jesteś piękna". Ale duszy mi nie porwą. Bo podobno nie mam duszy. I tym bardziej serca. Mam siebie na tę chwilę ocalałą z czasu. I mam dobre milczenie w wędrówce przed siebie. I to jest dobre. Bo choć zostawia się niedokończone, wstydliwe sny, to gdzieś tam czeka miejsce pełne wiatru. Bo przychodzi taki czas, kiedy trzeba odjechać. A może wyjechać, jak kto woli.

Komentarze

  1. trzymaj sie tego zdania:"I mam dobre milczenie w wędrówce przed siebie" to jest madrość wielka oswajać na nowo życie...w milczeniu odnajdziesz siebie, niekoniecznie odrazu, ale ono pomaga poszukać tego co istotne dla Ciebie...bo Ty nie musisz spełniac czyiś oczekiwać- masz być dla siebie dobry... to trudne, ale cholernie istotne...w tekście jest nadzieja - takgo czytam...pozdrawiam Cie Witku- pamietaj o sobie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam :) Dostałem propozycję. Wyślę na priv szczegóły :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zatem jest nadzieja, o sobie pamietac trzeba :) super

    OdpowiedzUsuń
  4. Nadzieja...Za duże słowo Małgosiu. Po prostu tak trzeba. Jestem facetem, który mówi "tak trzeba". I robi. Straszne, nie? :))

    OdpowiedzUsuń
  5. to nie jest straszne, to życie - tak trzeba...

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Nie rozumiem....możesz na priv? wnendi11@gmail.com

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przychodzi też czas powrotów i ucieczek, ot taki ludzki los ;)
    Dobrze się jest przewietrzyć, mózg dostaje nowe doznania, pojawiają się nowe myśli, a z tym nowe wnioski. Dobrze jest przewietrzyć siebie, tak od wewnątrz.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

KOMENTARZE

Popularne posty