Wigilia - pozytywnie


 
   Ktoś mi życzył refleksji. Cóż, niech będzie refleksja tego, a nie innego czasu. Tego, który znam, a nie tego, nad którym mam się zastanowić. Bo zastanawiać się nad chwilą, która jest szczęśliwa i zwieszać niemo głowę, toż to czysta perwersja.
   Już na zawsze święta Bożego Narodzenia będą kojarzyć mi się z zapachem mandarynek. Przenikliwy zapach dziecięcych lat, to właśnie one. Pamiętam jak dziś tamten dzień w szkole. Na kopalniach dzieci dostawały paczki, słodycze, jakieś czekolady i mandarynki właśnie. Mnie i mojego przyjaciela z ławki - Adama, ominęła ta mandarynkowa uczta. Nasi ojcowie nie pracowali w pobliskich kopalniach, więc rude złoto nie było dla nas. Klasa cała pachniała, klasowy kosz był przepełniony łupinami, a nam było przykro. Był rok 1981.
   Drugim elementem świąt są bombki. Horror, kiedy trzeba je było zawieszać, ale potem układało się pod drzewkiem i kręciło złotą, srebrną, albo kolorową kulą. Świat w bombkach był zupełnie inny. Chwytały w siebie światła choinki i oddawały innym bombkom, a mnie oczy robiły się złote. Magia. I to jest moja refleksja na najbliższe trzy wieczory.

Komentarze

  1. 'Absurdem jest dzielić ludzi na dobrych i złych'(Oscar Wilde). A co z tymi, którzy nie chcą się dzielić?(mandarynkowa uczta) JG

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy abym zasugerował w tekście ów podział - na dobrych i złych? To tylko wspomnienie, raczej pozytywna konotacja, a wniosek...chyba wykraczający ponad temat.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ooo nie wiedziałem,że nie można komentować fragmentu, który najbardziej uderza w odbiorcę(rzecz oczywiście b. subiektywna) Twojego tekstu a należy odnieść sę 'li i jedynie' do całości. Faktycznie, pomimo "a nam było przykro" to "raczej pozytywne konotacje".
    Chowając pesymizm życzę Najlepszego;)JG

    OdpowiedzUsuń
  4. Głębokim ukłonem wyrażam skruchę, faktycznie, można odnieść takie wrażenie czytając tekst, że "coś było nie tak". Moją intencją było jednak pokazanie świata dzieciństwa i wpływu na pozytywne reakcje w dalszym życiu. A zapach mandarynek do nich należy. Dziękuję za zwrócenie uwagi. Będę staranniej dobierał słowa, być może ta niezręczność wywołała takie wrażenie. Które jednak postaram się naprawić dopisując do tytułu posta jedno proste słowo. Dziękuję za odwiedzenie mojego skromnego bloga i życzę również wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

KOMENTARZE

Popularne posty