Z głębi.


Z głębi

W głębi jest cicho
i listy nie dochodzą
a światło umiera wpół drogi
i głos tonie powoli.
 Na darmo wołałem więc ciągle
w górę unosząc ręce gestem
podpatrzonym.

W głębi jest spokojnie
a lasy wodorostów kołysanką dziecinną
falują gnąc się posłusznie
w pątniczej żałobie.

Utonąłem urzeczony głębią
 a gdy ramiona już przestały
rozpaczliwie żebrać opadłem na dno
gdzie nikt nie buduje ołtarzy krzycząc w niebo
fałszywe prawdy
gdzie nikt nie zna pojęć
usłużnie wytartych czasem

Tu się jest samemu
naprawdę
bez tłumów, igrzysk, targowisk
kościołów, katedr i sklepów

Tu się jest samemu
za  prawdę
bez nadziei, bez prawa i słowa
tu się szepcze w nabożnym lęku
tu się nie czeka, 
tu się już nie czeka…



Komentarze

  1. Poległem. Jeśli nieliczne z moich wierszy potrafi Pan nazwać "dobrymi", to Pański jest... Niewyobrażalny? To niezbyt dobre słowo, ale nie znajdę lepszego. Futurystyczne "kosmiczny", czy standardowe "boski" tu nie pasuje.

    pozdrawiam serdecznie, z niebem, które jest zawsze błękitne, nawet, gdy zakryją je chmury
    MW

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiedzieć czemu przywołałam od razu znanego filozofa,choć jego głębia straszna,czarna,nieobjęta jakoś tu nie pasuje,ale wiem że nie o to tu chodzi.
    Głos z głębi kojarzy mi się z krzykiem w nicość gdzie i tak nikt nie usłyszy,pusty krzyk, który rozpływa się jak mgła nad taflą jeziora
    pozdrawiam ciepło jak dzisiejsze popołudnie A.K.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Mateusz. Choć ten pean na cześć mojej wątpliwej poezji mnie ucieszył, to jestem powściągliwy. Może dlatego, że wiem, że mogłem "Z głębi" napisać lepiej, inaczej. Siedziałem sobie w głębi i stwierdziłem, że czas odkurzyć słowa i zaprząc do poezji. Skoro Ci się podobało, to znaczy, że całkowicie nie zardzewiałem. WN.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Olu. Bardzo to trafne, co napisałaś. tak właśnie się czuję i tak czułem pisząc to wierszydło ;) Pozdrawiam równie ciepło. WN.

    OdpowiedzUsuń
  5. ..i tak poetycko się zrobiło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak czasem trzeba. Jesień to pora poetów, więc się zebrałem w sobie. Taka mała poetycka reaktywacja...Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

KOMENTARZE

Popularne posty