Sen


      Leżę w śnie wąziutkim. Nie uciekam, bo przed światłem nie ma ucieczki w cień. Światło wzywa, więc trzeba iść przed siebie. Wstać, i w tym wąskim świecie dziecka iść przed siebie. Duszno. Nie ma wiatru, nie ma przestrzeni. Wiem, że muszę stąd iść. Dogonić zieleń, zobaczyć błękit. Złote pola. Zielone pola. Ale nie mogę. Nie bez Ciebie. Nie bez słów zakrzepłych na ustach. Nie z obrazem wtopionym w ciemną gwiazdę w piersiach. Już nie wiem, czy mam barbarzyńsko krzyczeć, czy tkać Awiniony modlitw z ciszy. Nie wiem już, czy żłobiąca zmarszczkę kropla jest łzą, czy potem. Nie wiem. Nie wiem, dlaczego stoję pod drzewem. Szukam Cię. Powinnaś tu stać. Przecież jesteśmy jak z kart tarota. Jak z biblijnych obrazków. Przecież nazywaliśmy wszystko swoim prawdziwym imieniem. Przecież byliśmy niewinni. Przecież....Przecież błękit oszołamia. Jego cierń jest wysoki jak śpiew chórów. Kołysze się sklepienie zielone. Kołyszą się kwiaty. Gdzie jesteś? Zanurzona w ciszę odpowiedz. Zanurzona w hałas swojego świata daj znak. Bo szukam Cię we śnie wąziutkim. Bo szukam Cię w każdej twarzy na ulicy. Bo szukam Cię w ciszy. Bo szukam Cię w znajomych dźwiękach i płomieniu świeczki. Bo kiedy wiatr targa włosy, to zamykam oczy. Uśmiecham się czując pod plecami korę drzewa. Czuję na twarzy migotanie cieni. Zielone witraże, słoneczne witraże. Katedra z tęsknienia i szeptu. Senny gotyk z Twojej rzęsy. Modlitwa ze snu. Albo krzyk barbarzyński...     
 


Komentarze

  1. "zielone witraże", "słoneczne witraże"- wiele tu światła w myśleniu i chwytaniu dnia, ale jakoś tak tęskno, ulotnie, migotliwie, co jest wielką zaletą...podobają mi się te epitety, bo faktycznie zieleń teraz świeci i daje nadzieję...
    pozdrawiam Cie serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Tekst powstał na szybko, bo czas, czas. A jednak gdzieś z głębi siebie wyrwałem i może stąd ta tęsknota.Również Cię pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Widzę światełko w tunelu :)
    Znam tę tęsknotę i ten rodzaj bólu w postaci wspomnień. Mimo wszystko szukaj tego światełka, tej iskierki nadziei..

    Wiosennie, czyż nie? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głupcem jestem, bo ją mam cały czas. Bywa, trefny charakter :) Wiosennie. Oby tylko więcej słońca :) Pozdrawiam Cię :)

      Usuń
  3. Zaraz głupcem, człowiekiem - po prostu :)
    Brakuje mi Ciebie na facebooku..

    OdpowiedzUsuń
  4. Musiałbym nowe konto. A nie chcę tego robić. Nie czuję, żebym dał radę. Wiesz, był taki moment, że pomyślałem sobie, że "a niech tam", ale znam siebie. Niech jest tak, jak jest. Egoistycznie może z mojej strony, ale muszę się zabezpieczyć. A właściwie zabezpieczyć przed samym sobą :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

KOMENTARZE

Popularne posty