Kiedy kwitną trawy...


Powiedziałbym, że trawy schylają głowę. Albo nie, trawy kłaniają się wiatrowi. Ale nie powiem. Wystarczy mi to, że siedzę w trawie i patrzę na kołyszące się łodygi. Gdybym wstał, to zobaczę zielony dywan, który gnie się i prostuje. Faluje jak ocean. Ale dajmy spokój literaturze, bo przecież i tak nie wstanę. Tak będę siedział i patrzył przed siebie. Nie udał się dzisiaj zachód. Ale czy zawsze musi być jak na tandetnym landszafcie? Przecież nie po to tu przyszedłem. A może po to? Sam nie wiem i chyba nie zależy mi na tej wiedzy. A na czym mi zależy? Czy jest jeszcze coś? Pewnie tak. Ale nie chcę o tym. Nie teraz. Tak dobrze siedzi mi się wśród kwitnących traw. Gdzieś skowronek cieszy się życiem wyśpiewując swoją piosenkę nad łąką. Gdzieś lecą owady, po coś. A ja? Ja mam dość dzielenia się sobą, jak chlebem rozrywanym przez dłonie. Potrzeba mi traw, które falują na wietrze. Potrzeba mi myśli przyjaznych i milczenia. I muzyki mi brak. Zupełnie jakby obudził się we mnie głód. Jakbym chciał te wszystkie chwile...Nie, to fatalnie brzmi. Ale przecież tak jest i nie zmieni tego moje milczenie. Rozbite o kamień - tak, głaz. A miałem dać spokój literaturze. Chyba się nie da. Za bardzo we mnie wrosła. A może wypuści zielone trwanie, które będzie się giąć na wietrze i wołać o deszcz? Może porosnę zielenią i wtopię się w trawę? A może zakwitnę? Rozpuszczę się w szumie? Rozwieję...? Patrzę na swoje dłonie i czuję zmęczenie. Tak wielkie zmęczenie, jak nigdy w życiu. I czuję, jakbym wszystko zmarnował. Wszystkie swoje myśli, wszystkie słowa, które pochłonął czas. A trawy kołyszą się na wietrze. A niech to! Na pohybel im wszystkim, na pohybel!  W tej ostatniej godzinie istnienia świata...

Komentarze

  1. A milcząca trawa ma w sobie tyle pokory wobec wiatru...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ma, ale...czasami pokora niewolnika zaczyna przeszkadzać.

    OdpowiedzUsuń
  3. zatem trzeba uwolnić niewolnika ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Im cięższe kajdany, tym trudniej się je zdejmuje. Ale tym lepiej smakuje wolność (prawie jak wiatr) :))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

KOMENTARZE

Popularne posty