Czas gwiazdy



Historycy nie są pewni
jak zawsze, jeśli chodzi o konkrety
chociaż lud umiłował
osła, stajnię i samotność

Nikt też nie mówi o bólu narodzin
jakby anioł latający nieopodal
szumem skrzydeł zagłuszył
krzyki Maryi
i nic z niego nie zostało
do naszych czasów

Dla nas ważna stała się noc
i światło buchające
i wędrówka pastuchów
by przyklęknąć
przed niezrozumiałym

A my rozumiemy kiwając głową
w wyższości
na drabinach swojego uwielbienia
przez noc wędrując
jasną od witryn
w tłumie wiernych
z roziskrzonymi oczami

Nikt nie wie, jak było naprawdę
ani o krzyku, aniele i zwierzętach
i gwieździe, której szukamy
zamiast sięgnąć w swój własny popiół
oparzyć palce przesypując proch
by znaleźć iskrę na dnie

dla siebie
dla innych
w pokornym milczeniu...

Dziękuję Wam drodzy czytelnicy bloga za cierpliwość, za Wasze komentarze, za to, że zmuszacie mnie do pracy, bo bez Was, to miejsce nie istniałoby już dawno. Życzę Wam dobrych Świąt, takich, które schowane są w Was i Waszych sercach. Pełnych dobrych myśli. A także cierpliwości i zrozumienia dla tych, którzy wciąż i ciągle są w drodze. Bardzo serdecznie wszystkich Was pozdrawiam :)))










Komentarze

  1. Dziękuję, Witku za tekst, który tak naprawdę uświadomił mi, że nie o to chodzi w ten piękny czas i po coś innego się wszyscy spotykamy. "Oparzyć palce przesypując proch by znaleźć iskrę na dnie"- jak boleśnie prawdziwe i mądre słowa. Jest więcej takich "perełek", ale z racji późnej już
    pory i mojego zmęczenia przygotowaniem świąt, wybrałam tą jedną, którą pewnie zapamiętam.
    Zdjęcia bajecznie kolorowe...
    Chciałabym Ci bardzo podziękować za wszystkie posty, na które czekam zawsze z wielką niecierpliwością i za magiczny świat Twoich fotografii. Mam nadzieję, że będziesz kontynuował swoja twórczość...nawet po zamknięciu G+.
    Życzę Ci spełnionych i bardzo rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia. Dużo ciepła i radości:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Elu, ja wiem, ze Ty wiesz dobrze czym są Święta. Ja tylko trochę przypomniałem niezdarnym wierszydłem. Dziękuję Ci, że jesteś i piszesz. Bardzo dużo znaczą dla mnie Twoje słowa i opinie. Ciesze się, ze tak odbierasz mnie i mój blog. DZIĘKUJĘ!!! Wesołych :)))

      Usuń
  2. Wesołych świąt, cokolwiek to znaczy😊ale przede wszystkim spokojnych i relaksujących i niech gwiazdka wigilijna spełni wszystkie Twoje życzenia/marzenia.
    Nie śmiej się, bo przecież gwiazda wigilijna ma tę moc😁więc nigdy nic nie wiadomo.
    Dziękując za życzenia i odwzajemniam, dobrego czasu Świąt a przed nowym rokiem i tak się jeszcze "zobaczymy"😊
    Wesołych Świąt!🌲🌲🌲

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkiego, co najlepsze dla Ciebie Joasiu :)) Dziękuję za wszystko i za każdy uśmiech :)) Spokoju dla Ciebie i odpoczynku :)))

      Usuń
    2. Mam nadzieję, że cukierki na Twojej choince to krówki 😁😁nr 4 i 6.

      Usuń
    3. Kurde... A mi się nie udało z krówkami. Szklane, ale bardzo je lubię, bo są śliczne. Sam zresztą kupiłem. Słodyczy nie jadam, niestety. Pożegnanie było krótkie i pełne niedomówień - jak zawsze :P

      Usuń
  3. Bardzo ciepłe i piękne życzenia za które dziękuję Witku , przepiękna seria świątecznych zdjęć. Ja życzę Tobie w ten świąteczny czas ciepła i miłości. Niech spełniają się Twe marzenia te skryte głęboko w sercu . Bardzo pięknie piszesz więc jak najwięcej odwiedzających i przyjaznych odwiedzin na Twoim blogu życzę. Wszystkiego dobrego Witku, Zdrowych i Radosnych Świąt Bożego Narodzenia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :)) Jak ja mogę się odwdzięczyć za tak piękne życzenia? Hmm... Może w ten sposób: Życze Ci, by wszystkie plany sie spełniły. I te, o których wiesz, i te, o których nie wiesz. Nie pisze o marzeniach, bo one są kapryśne, a właśnie o planach. Bo to one są najważniejsze. Dziękuję pięknie za dobre słowa :)) Wesołych Świąt :)))

      Usuń
  4. Witaj Witoldzie.
    Dziękuję za życzenia,
    za wiersz.
    za błękit w fiolecie.
    Dla Ciebie zostawiam
    Kilka słów w ulotnej chwili trwania.
    W podróży po Grala
    żyj chwilą ulotną
    w obrazie trwania
    widokiem zza szyby
    tu i teraz.
    - Żyj pełnią
    przed każdym meandrem nowym.
    Mając za drogowskaz
    NIC BARDZIEJ NIE BOLI JAK CZAS UTRACONY.

    - to mój opłatek w ten wigilijny dzień dla Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Ci Grażyno za życzenia. Niełatwe one, ale piękne. Ujął mnie "meander", bo to prawda, że wije się to życie, jak rzeka. Bardzo serdecznie Cię pozdrawiam i życzę dużo spokoju i zdrowia - bo to chyba najważniejsze. Nie, to JEST najważniejsze :))

      Usuń
    2. Dziękuję :) wyjątkowo się przyda. Wyjątkowo.

      Usuń
  5. Gwiazda, Iskra... W takim dniu można bardziej wierzyć w spełnienie...
    Nie przestawaj wierzyć, Witku... To moje dla Ciebie życzenia...

    Ps. O urodzie zdjęć nie muszę wspominać. Zawsze zachwycają! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci serdecznie Joasiu. Jest mi bardzo przyjemnie, że wchodzisz i czytasz. Dziękuję Ci również za dzisiejsze życzenia. Dla Ciebie spokoju, dużo ciepła i uśmiechu. I dla Ciebie Joasiu spełnienia, bo choć człowiek spełniony często osiada na mieliźnie, to jednak chwila postoju i szczęścia przydaje się w życiu :)) Ciepłych i dobrych Świąt :)))

      Usuń
  6. Radosnych i spokojnych świąt Bożego Narodzenia :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Spokoju, wyciszenia, radości i pięknego tworzenia
    Witku życzę jeszcze na ten i Nowy Rok :)) Pogodnych Świąt! :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za piękne życzenia skierowane do Czytelników i Twojego autorstwa świąteczne, kolorowe, magiczne dekoracje :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czym byłby blog bez czytelników - sama dobrze wiesz :)) Więc staram się jak mogę. Cieszę się, ze znalazło to aprobatę w Twoich oczach :)) Pozdrawiam Cię bardzo, bardzo serdecznie :))

      Usuń
  9. Dziękuję bardzo 😊 Spokojnych i radosnych Świąt 🎄 🎄 🎄

    OdpowiedzUsuń
  10. My jestesmy jak te stare dzieci grzebiace patykami w popiele w poszukiwaniu okruchów dzieciństwa Witku...pieknie to zauważyłeś...wszystkiego co najpiękniejsze dla Ciebie każdego dnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Małgosiu - pięknie powiedziałaś: "Stare dzieci" . Małgosiu, a ja Ci życzę samego dobra, a zwłaszcza dobrych myśli. Co niniejszym robię i przesyłam wszystko, co dobre :)))
      PS. Może Cię zainteresuje, bo kapitalna rzecz:
      https://www.youtube.com/watch?v=yy-vfGuBhnE

      Usuń

Prześlij komentarz

KOMENTARZE

Popularne posty