Miasteczka


     Dlatego nie pojechałem w góry. Nie chciałem zderzyć się z tłumem ludzi i z ich naturalnym hałasem – śmiechem, nawoływaniami, wrzaskami rozkapryszonych dzieci. Nie chciałem widzieć rozdeptanego śniegu i smogu unoszącego się nad dolinami. Chciałem pojechać w miejsce, w którym nie będę zwracał uwagi na kogoś. Bo przecież w życiu człowieka są chwile, kiedy musi być sam. Nawet we śnie, kiedy leży się obok drugiego człowieka, czuje jego sen, jego obecność, jest się samemu. To taki paradoks, jeden z wielu, jak sądzę. Ale przecież nie o śnie chciałbym Ci opowiedzieć. O brzegu, szumie, wietrze i błękicie już mówiłem. Mówiłem o tęsknocie, o wędrówce. A przecież na jej trasie trafiają się miasteczka. Wiesz, takie sezonowe miejsca, gdzie w lecie za górę pieniędzy dostaje się pokoik od podwórza. I oby była ładna pogoda, bo inaczej trzeba spędzić w nim dzień, dwa, trzy dusząc się i modląc o pogodę. A ja lubię te miasteczka, kiedy nie ma tłumów. Śnią swoje kolorowe sny o lecie i tłumach. Wtedy każdy napis na płocie ma sens. Wtedy każda nazwa zyskuje na znaczeniu i brzmi dobrze. A poza sezonem? Poza sezonem moje kroki odbijają się od murów i tworzą echo. Jest cicho, więc mogę usłyszeć szum morza przebijający się przez falę budynków. Najdziwniejsze jest wesołe miasteczko, gdzie kołyszą się tylko huśtawki i rdzewieją karuzele, a wypłowiałe konie czekają na jeźdźców. Dziwne są drogi, które pustoszeją i tylko weekendowe szaleństwo ożywia je trochę. Jest pusto, ale to dobrze, świat zyskuje swój rytm, swoją równowagę. Tylko ja w tym świecie staję się elementem jak z innej baśni. Idę otulony puchową kurtką, z aparatem i plecakiem. Sunę jak duch, tylko moje kroki wybijają werble marsza na chodniku. A potem przychodzi zmrok i zapalają się latarnie. Pusto, cicho, więc skradam się do Ciebie myślami. Skradam się szeptem. Śmieszne? Nie, to magia opuszczonych miasteczek.  


Komentarze

  1. Wspaniały tekst, Witku. Też lubię takie miejsca poza sezonem bez tłumów, hałasu. Można wówczas łatwiej usłyszeć myśli, które chowają się głęboko i tylko czekają na takie chwile...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)) A mówią, że nie ma magii - kłamcy. Wystarczy odpowiednie spojrzenie i już. Pozdrawiam Cię serdecznie :)

      Usuń
  2. Piękne przemyślenie, bardzo mi bliskie.
    Dużo radości życzę Witku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba :)) Czasami tyle pozostaje - przemyślenie. I Tobie Aniu dużo uśmiechu :))

      Usuń

Prześlij komentarz

KOMENTARZE

Popularne posty